2009-04-29

Tips på enklare bjudmat till valborg!

Jag fick en förfrågan från en av mina kollegor idag om jag hade något bra tips på vad hon kunde bjuda sina vänner på för middag i valborgshelgen. Jag blir alltid så glad när någon frågar just MIG eftersom jag alltid har ungefär hundra tips varje dag ;-)

Det kanske är fler som funderar på vad de kan bjuda på under valborgshelgen? Här kommer isåfall ett helt gäng med tips från mig!

FÖRRÄTTER:

Kräftsoppa
Min fantastiska kräftsoppa som är enkel, relativt billig och lät att göra till många gäster. Oumbärlig!

Laxmousse på toast
En vansinnigt enkel laxmousse som går att använda på toast, i krustader, baguetter eller vad helst som önskas. Kalasgod!

Köttfärsquesadillas
Gillar du tacos? Då är det här något för dig! Enkelt, gott och barnvänligt!

VARMRÄTTER:

Laxfiléer med vitvinssås
En klassisk fiskrätt med en otroligt god vitvinssås som ger en lyxig känsla över rätten.

Provencalsk kyckling
Ett av mina absolut bästa recept på bloggen! Enkelt, rustikt och otroligt gott. Går dessutom att förbereda och är enkelt att göra till många. Ett perfekt helgrecept!

Fläskfilé i traktörpanna
Ännu ett av mina absoluta favoriter som jag ofta gör och som alltid blir lika populärt! Portvinet lyxar till såsen utan krångel!

EFTERÄTTER:

Parfait med likörkonfekt
En dessert som hängt med sedan jag var liten. Lika god nu som då!

Mintchokladmousse
Min grymma mintchokladmousse! Helt underbart ljuvlig! Otroligt god och oförskämt enkel att göra!

Hallondessert i glas
Fruktig, fräsch och ändå söt och god. Dessutom enkel och lätt att förbereda. Ett givet val!

Ha en skön valborg!

Kram Karin

Inga kommentarer: