2009-04-27

Födelsedag med god mat

Jag fyllde ju år i förra veckan men det var så mycket runt omkring mig att jag inte hann blogga om min mysiga födelsedagskväll hemma! Här kommer en liten uppdatering om vad vi mumsade på den kvällen.

Till en början blev det en liten aptitretare i form av min supergoda Krabbröra i krustader! De är verkligen galet goda och något jag aldrig kommer tröttna på. Receptet på dem hittar du här. Till dessa blev det lite gott bubbel :)

Till varmrätt festade vi till det ordentligt och åt Helstekt oxfilé med en krämig svamprisotto. Det är nog den godaste risotto jag vet. Receptet på risotton hittar du här! Gillar du svamp så är den verkligen värd att prova!

Efter denna goda varmrätt blev det en hejdundrande ostbricka som var ihopplockad från Norins Ost här i Linköping. Det är verkligen en helt underbar service man får i den butiken. Den är liten och personlig och personalen har ett enormt tålamod med oss okunniga men ostsugna kunder. Väl värd ett besök alltså!

Jag lovar att bli bättre på att uppdatera bloggen!

Kram Karin

Inga kommentarer: