2009-04-22

Hurra hurra hurra hurra!!

Idag är det ingen vanlig dag, nej det är Karins födelsedag! Dessutom är det ingen vanlig födelsedag eftersom jag fyller hela 30 år (om det nu är något att fira??).

På jobbet firades jag ordentligt av både personal och barn med sång och hurrarop. Som om inte det var nog så fick jag dessutom en present! Passande nog var det dessutom en kokbok med diverse mumsiga recept. Tack så hjärtligt!

Hur som helst kom jag hem efter en i övrigt rätt jobbig dag på jobbet och möttes av blomsterbud efter blomsterbud och en telefon som ringde konstant med gratulationer. Först möttes i dörren med pussar av pojkvännen och en jättefin bukett rosor från honom.

Till buketten medföljde dessutom en strut med Blåbärstryffel från Åre chokladfabrik -mina favoriter som ni vet. KÄRLEK! Hans riktiga present blir en middag med avsmakningsmeny på Stångs Magasin här i Linköping. Den klassas som en av Linköpings bästa restauranger och det ska bli superkul att få gå dit och äta!

Därefter kom en vacker rosa bukett med gerbera från min underbara vän Annelie i Stockholm. Snacka om att man saknar henne! Tack gulliga Annelie för de fina blommorna.

Sist, men verkligen inte minst, kom en riktig kalasbukett från mina svärföräldrar Nettan och Dennis. Den var otroligt fin! Tack för den, ni är verkligen bäst!

När jag väl varvat ner efter hemkomsten blev det en god middag hemma på tu man hand. Jag är rätt nöjd med att få vara hemma och ta det lugnt faktiskt. Jobbet väntar ju som vanligt imorgon. Bilder från middagen kommer upp på bloggen under morgondagen!

Ta hand om er och tack för alla superfina gratulationer!

Kram Karin

4 kommentarer:

Sizz sa...

Grattis vännen!
Visst har jag skickat ett mail till dig, väntar på svar, om du är nöjd eller inte. Väntar även på pengarna, men du kanske har mycket att göra.

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS underbara Karin!! hoppas du har haft en himla härlig födelsedag!! Stora kramar till dig och din fina blogg! Du e bara sååå bra alltså!! :-) Kram från Ön...

Karin sa...

Kryddburken: Tack snälla söta rara! Go du är :) Stooor kram!

Sizz: Jaa jag haaaar inte glömt dig, jag lovar! Det har varit helt galet mycket och du står på min "to do list". Jag är supernöjd och pengarna kommer inom kort. Tack för hjälpen tjejen!

åsa - hello sugar! sa...

åh grattis (lite i efterskott)!!! ja kokböcker är alltid så roligt att få. när jag fyllde trettio fick jag leilas piece of cake! :)