2009-05-25

Grillkväll

Det har ju varit så otroligt vackert väder idag! Jag har varit ute hela dagen i solen och hur kan man motstå att dra fram grillen på studs när man kommer hem? Det går liksom inte. Jag tror jag har blivit en äkta grill-o-holic. Så fort solen skiner åker den fram.

Detta blev det till middag ikväll: Grillad fläskkarré (som jag för övrigt tycker är det mest överlägsna köttet när man ska grilla) med en riktigt krämig potatisgratäng! Inget som går av för hackor precis.

Vad åt ni till middag ikväll? Jag behöver bra middagstips till veckorna framöver! :)

Kram Karin

4 kommentarer:

Anonym sa...

åhh så gott, det här ska provas i helgen. Jag tänkte bara fråga om karrén, vi har någon gång råkat köpa ett kött som är väldigt senigt och där man får skära bort hälften som inte går att äta. Hur är karrén i köttet?

Åter tack för en trevlig matblogg, jag besöker dig ofta :-)
Anna

Karin sa...

Hej Anna!
Fläskkarré KAN vara senigt om man köper det fel säsong. Just nu är den ultimata säsongen för fläskkarre så nu är det ofta mört och fint. Vill man så kan man göra det enkelt för sig och köpa färdigmarinerad karré som väldigt ofta är saftigt och fint i butikerna.
Kram Karin

Linda sa...

Jag har ätit värsta lyxmaten idag. Pizza från Diana...mums

Karin sa...

Linda: Haha! Men deras pizzor går inte av för hackor :D