2009-05-18

Underbar räksallad!

När det börjar bli sommar är det inte mycket som slår en riktigt matig och fräsch räksallad tycker jag. Med en dressing på blucheese blir det ljuvligt gott!

Räksallad
(2 personer)

1 påse blandad sallad
1 portion kokt fusilli
2 tsk tomatpesto
30 färska räkor
2 kokta ägg
½ rödlök
Rädisor
Gurka
10 oliver
1 tomat
1 blå Castello
½ burk lätt creme fraiche

Gör såhär:
Koka pastan enligt anvisningen på paketet och blanda den med tomatpeston.
Lägg pastan underst på en tallrik och fyll sedan på med sallad, och olika grönsaker.
Toppa med skalade räkor.
Mixa creme fraiche och Blå Castello till en röra.
Servera till salladen tillsammmans med ett gott bröd.

Så enkelt och helt vansinnigt gott! Den här salladen är givetvis superenkel att göra vegitarisk om man bara tar bort räkorna.

Kram Karin

5 kommentarer:

Linda sa...

Ser riktigt gott ut..

Anonym sa...

har precis hittat hit och jag måste säga; vilka fräscha och supergoda recept du lägger upp här :-) snygga bilder, enkelt med ändå gott och den här salladen ska absolut provas.

Jag börjar bli beroende av dina matrecept.
hälsn
Anna

Karin sa...

Linda: Det ÄR gott! :P

Anna: Vad kul att du hittat hit, välkommen! Jag hoppas att du fortsätter hitta intressanta recept här :)
// Karin

tina sa...

Åh! Jag hade varken sagt nej till räksalladen eller caesarsalladen!

bakmammorna sa...

Vilket fräscht recept! det är vekrligen somrigt :-)