2009-05-10

Pasta med italienska smaker

Jag börjar äntligen friskna till! Skönt eftersom det snart är start på en ny vecka och då vill jag kunna gå till jobbet som vanligt igen.
Jag sitter här och matplanerar inför den kommande veckan. För att få ner matkostnaderna och spara lite tid så planerar jag alla veckans middagar redan på söndagskvällen. Det är skönt att ha matsedeln klar för sig när man kommer hem efter jobbet.
Är ni fler som matplanerar som jag kanske? Vad brukar ni ha till middag?

Här kommer ett bra tips på pasta som jag gjorde förra veckan. Riktigt gott med italienska smaker.


Pasta med italienska smaker
(4 portioner)

300g pasta
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
100 g skivad salami
10-15 färska champinjoner
2 dl Crème fraiche Tomat&basilika
1 flaska smaksatt grädde från Milda Tomat & riacotta
1 dl mutti tomatsås
½ kruka basilika
1 tsk socker
grovmalen svartpeppar
Ev lite salt

Gör såhär:
Koka pastan enligt anvisningen på paketet
Hacka löken, strimla salamin och skiva champinjonerna.
Hetta upp lite smör i en stekpanna och fräs lök, salami och champinjoner.
Pressa i vitlöken.
Tillsätt creme fraiche, grädde och tomatsås.
Låt sjuda några minuter.
Hacka basilikan och rör ner den i såsen.
Smaka av med svartpeppar, socker och ev salt.

Ha en fortsatt skön söndagkväll!

Kram Karin

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag försöker också göra veckomatlistor (om det inte är en riktig kaosvecka som denna när jag och sambon bara är hemma ihop EN kväll...) - funkar jättebra, det är som du säger skönt att veta vad det blir när man kommer hem, man sparar pengar och tid... superbra!

Linda sa...

Vad är "mutti tomatsås"