2009-01-08

Tagliatelle med apelsinsås

Denna rätt har jag förvisso bloggat om tidigare på bloggen, men eftersom det är en rätt som jag gillar väldigt mycket och som jag tycker är värd att slå ett slag för lägger jag upp den igen. Det är en enkel pastasås som fungerar perfekt som vardagsmat en kväll när man har andra saker att göra än att stå vid spisen. Den är även väldigt god att ha i matlådan!

Tagliatelle med apelsinsås
(ca 3 personer)

250 g kokt skinka
3 dl grädde
50 g riven parmesan
Skalet från två apelsiner
2 krm grovmald svartpeppar

Gör såhär:
Värm grädden och häll i parmesanosten.
Rör om tills osten smält ordentligt.
Häll i skinkan och låt sjuda tills det fått en bra konsistens.
Häll i det rivna skalet från apelsinerna och smaka av med svartpeppar.

Lätt som en plätt! Gör man den här såsen till färsk pasta så kan man göra klart enhel middag på bara några få minuter. På bilden använde jag färsk tagliatelle med smak av spenat.

Håll till godo!

Kram Karin

2 kommentarer:

mrs.henriksson: sa...

Apelsinsås ? Det var något nytt för mig. Låter spännande, det ska jag definitivt testa!

Anonym sa...

Hallå där.
Nu var jag inne och letade middagsinspiration och hittade det denna pastarätt ser ju underbart god ut, så det blir det idag. Tack
Ha en fin dag
Kram lena