2009-01-26

Rostbiffstoast med äppelkeso

Helgen rymmer ju två festliga dagar så i lördags var det dags för ännu en förrätt. Denna gång blev det en lite nyttigare variant som kändes fräsch och god. Eftersom vi skulle äta Pasta Carbonara till varmrätt så kändes det som att en lättare förrätt skulle sitta på sin plats denna kväll.

Rostbiffstoast med äppelkeso
(2 personer)

½ äpple
½ rödlök
125 g keso feta/oliv
salt och svartpeppar
2 salladsblad
2 skivor formbröd
2 skivor rostbiff

Gör såhär:
Skär bort kanterna från formbrödet och stek dem gyllenbruna i smör.
Kärna ur och riv äpplet grovt.
Skala och skiva löken.
Blanda keso, äpple och lök.
Smaka av med salt och peppar.
Lägg ett salladsblad på varje brödskiva.
Fördela röran på bröden.
Rulla rostbiffen och lägg ovanpå.

En enkel och nyttig förrätt som dessutom blev väldigt god.

Kram Karin

6 kommentarer:

Anonym sa...

vad gott det såg ut!!

Lil'm sa...

Men hej du! Guuu vad hungrig jag blir nu, sanslöst gott ser allt ut! Och den där blåbärschokladen...den kan nog slinka ned även hos en Marabou mjölkchoklad-nörd som jag...
Kram!

Anonym sa...

Tack! :)

Ja, det vore jätteskoj att träffas! Kanske ta en fika någon dag?

Kahls kaffe brukar ha blåbärstryfflar som är kanongoda! (Finns bland annat i Kista)

Anonym sa...

Gillar din blog!! Kika gärna in till mig vid tillfälle!?

Mvh//Janne

Annika sa...

Hej Karin! Ville bara titta in hos dig och se vad du har för dig. Här finns ju mnänder med goda recept!!!

Anonym sa...

Vilken supermacka!! Jag är ju en riktig mackoman och den där smörgåsen skulle jag ha kunnat springa långt för :)