2008-12-01

Lussekatter

Igår var det första advent. Julen har kommit och tagit mig med storm i år. Jag var inte riktigt beredd så julstämmningen har inte riktigt infunnit sig ännu. Kanske är det för att det bara är regn ute, snön försvann ju lagom till första advent.
För att göra ett tappert försök till att få julstämmningen att hitta rätt bakade jag lussekatter igår.

Jag har ett favoritrecept som jag aldrig tänker byta ut och bullarna blir lika goda varje gång. Även i år! Receptet hittar ni här!

Glöm inte att delta i min tävling ned God Morgon Nypressad!

Jag hoppas att ni alla hade en trevlig helg och första advent!

Kram Karin

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh det där lät verkligen som ett riktigt vinnar recept! Får testa att använda sirap, gammeldags mjölk och kesella gourmet nästa gång jag med, brukar annars ha strösocker, standard mjölk och mager kesella. Men det där verkar ju så mycket godare, mums! :-)