2008-02-03

Karins Tips! Nr 2

Här kommer tips nr två. Jag har sedan länge vetat att det finns en fiskbil som kör runt i olika områden och säljer fisk och skaldjur direkt till dörren. Dock har jag aldrig blivit erbjuden att köpa eftersom vi bott här i radhuset en sån kort period ännu. I förrgår kom de iallafall hit och ringde på och matintresserad som jag är ville jag iallafall kolla utbudet. Fisken är fryst och det gjorde mig lite skeptisk. Då kan man ju lika gärna köpa den i affären tänkte jag, men jag blev erbjuden att följa med ut till bilen och titta på filéerna och se om det var något jag ville ha.
Vi äter på tok för lite fisk i familjen, trots att vi alla gillar det. Filéerna var riktigt fina och vi bestämde oss för att köpa en så kallad mix-låda. Det är ett alternativ där man väljer fyra produkter och får 1 kg av varje till respektive kilopris. Jag valde rödspättafiléer, gösfilé, hälleflundrafile och räkor.

Fiskbilen kommer med ungefär 2-3 månaders mellanrum och finns i de större städerna i södra delen av Sverige. Man kan även beställa fisk och skaldjur direkt på deras hemsida (http://www.fiskbilen.se) och detta levereras då direkt hem till dörren helt gratis (sånär som kostnaden på fisken).

Kvalitén på fisken är mycket hög och all fisk är filéad och skinnfri. De har dessutom ett helt okay sortiment av olika fiskar och skaldjur. Värt att prova om ni får chansen alltså!

Kram Karin

Inga kommentarer: