2007-08-07

Kycklingenchiladas

Ikväll har jag gjort en paradrätt som jag brukade göra ganska ofta tidigare. Den heter Kycklingenchiladas och jag tror att jag hittat receptet på ICA någongång för längesedan. Med lite modifikation genom åren har den blivit en favorit.

Kycklingenchiladas

4 stora stortillabröd
2 kycklingfiléer (Altrnativt ½ grillad kyckling)
1 burk Keso Lök
1 burk tacosås med valfri styrka
8 färska champinjoner
1 burk majs
100 g riven ost
2 vitlöksklyftor


Gör såhär:
Strimla kycklingfiléerna, hacka svampen och löken.
Stek kycklingen tills den fått färg och tillsätt lök och svamp och låt det steka med. Låt svalna.
Blanda keson, majsen och 80g ost. Pressa i vitlöken och blanda i kycklingfräset. Rör i ca ½ burk tacosås och smaka av. Röran skall inte bli för lös.
Lägg röran på tortillabröden och gör till en rulle. Lägg rullarna i en form och strö resten av osten över rullarna. Gratinera i ugnen i ca 15 min på 220 grader.

Gott och festligt!

Kram Karin

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh vad gott det lät.