2007-08-13

Cumin Club

Jag och Göran passade på att gå ut och äta en god middag på en krog i stan förra veckan. Valet föll på den indiska krogen Cumin Club. Det är en svensk krog med indisk mat och modern touch. Prisvärt och mycket god mat!

Till förrätt åt Göran Naanbröd och cucumber raita och jag provade Samosa som är indiska grönsakspiroger. Jättegoda var dom, med lite hetta i. Här ser ni Samosan:

Till varmrätt beställde Göran Chicken tikka grill, dvs Kycklingfilé grillad i lerugn som serverades med ris, wokade färska grönsaker och tandoori sås. Själv beställde jag något liknande, nämligen Garlic chicken grill. Det var Kycklingfilé marinerad i vitlök och ingefära, grillad i lerugn och serverades med ris, wokade färska grönsaker och sås. Tyvärr fick jag bara en bild på Görans mat eftersom den andra bilden blev för suddig, men upplägget på min mat var ungefär detsamma.

Vi var båda mycket nöjda med våra val och det var helt fantastiskt gott. Till detta dracks husets vin, som kanske inte var riktigt lika imponerande.

På det hela taget är detta en mycket trevlig kvarterskrog där man kan äta en ordentlig 2-rätters middag med vin och kaffe på maten för under 600:- för två personer. Även servicen är bra. Vi återkommer gärna!

Kram Karin

Inga kommentarer: