2009-03-06

Toast med biff- och pepparrotsröra

Då var det dags för ett förrättstips till helgens middagar! Denna förrätt har jag testat och den blev supermumsig! Ännu godare än den förra jag gjorde med rostbiff faktiskt. Biff och pepparrot är riktigt gott tillsammans!

Toast med biff- och pepparrotsröra
(2 personer)

2 skivor formbröd
2 msk smör
100 gram grillad rostbiff
1 msk riven pepparrot
2 msk rödlök
1 msk creme fraiche
3 msk philadelphiaost
Salt & peppar

Gör såhär:
Skär bort kanterna på formbrödet och stek dem gyllenbruna i smör i en stekpanna.
Strimla rostbiffen fint.
Hacka löken så fint du kan.
Blanda lök och rostbiff med creme fraiche och philadelphiaost.
Rör ner pepparroten och blanda väl.
Smaka av med salt och peppar.
Fördela röran på bröden och toppa med en skiva rostbiff på varje toast.

Enkelt och väldigt gott!

Om du gillar min blogg Kan du prenumerera på den via Bloglovin´ genom att klicka här: bloglovin
Trevlig helg på er allihop!

Kram Karin

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det såg väldigt gott ut, det ska jag prova en dag. Ha en skön kväll
Kram lena

Anonym sa...

Tack ska du ha
Kram lena

Anonym sa...

Men vad gott det ser ut! Och viken bra idé.

Vi äter ofta olika toasts till förrätt. Men nästan alltid fisk och skaldjursbetonade. Jag är rätt less våra ständiga röror med lök och räkor m.m. och en laxros på det. Detta var precis vad jag behöver :)
Kommer garanteras att testas hos oss.

Anonym sa...

Den där mackan såg väldigt god ut! Mmm!

Anonym sa...

Vilken härlig och smaskig blogg du har! Massor med gott!!! =D