2009-03-02

Polpettinis & pepparrotsstuvade rotfrukter

Då var det en ny vecka igen och det betyder nya vardagsrecept. Min ambition är att bli bättre på att laga enkel och nyttig vardagsmat som också är relativt billig. Detta har resulterat i att jag storhandlar en gång i veckan och skriver matsedel för en hel vecka i taget. Än så länge har det visat sig ekonomiskt och jag hoppas det fortsätter i samma bana.
Jag är inte speciellt förtjust köpta köttbullar, varken färska eller frysta, men nu har jag lyckats hitta något liknande som är supergoda! Nämligen Polpettinis från Scan. Det är färska miniköttbullar som smakar soltorkad tomat. Överraskande goda!

Polpettinis & pepparrotsstuvade rotfrukter
(3 personer)

1 påse Polpettinis
1 msk smör
5 stora potatisar
3 morötter
1 palsternacka
1 burk creme fraiche gourmet äpple & pepparrot
Vitpeppar
Salt

Gör såhär:
Skala morötter, potatis och palsternacka.
Skär rotfrukterna i mindre bitar och koka dem i saltat vatten tills de är precis klara.
Blanda ner creme fraiche.
Stek polpettinis i smör i en stekpanna och servera med den stuvade potatisen.

Enklare än såhär går det knappast att få det!
Förhoppningsvis kommer det framöver bli mer vardagsrecept på bloggen, något som många av er efterfrågat. Har ni mer önskemål är det bara att säga till.

Glöm inte att kika på på Free-Food! En kanonsida där man kan få gratis presentkort på ICA, Willy´s, Lidl eller Hemköp! Den enda sidan av denna typ som jag faktiskt tycker fungerar.

Kram Karin

4 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tycker inte heller om köpte köttbullar, men dom där små är riktigt goda!!

Anonym sa...

Ja den är mysig och tack för dina rara ord, din blogg verkar fullspäckad med sånt jag gillar den skajag gå igenom imorgon, ha en skön kväll
Kram lena

Anonym sa...

Sv: Ja linser är inget jag brukar använda så ofta heller. Vet inte varför egentligen för det är ju både gott och nyttigt.

Hur gjorde du för att få till en sökfunktion till höger i bloggen? Läser längre ner i bloggen att du hittat det själv. Var? Vill oxå ha . :)

Anonym sa...

Tack för din kommentar i min matblogg. Din är också mycket trevlig, det finns riktigt goa grejer här :D .

Hälsningar Nadja