2009-03-17

Cambozolafyllda kycklingrullader med tomatpasta och kantarellsås

Jag lovade ju att jag skulle skriva lite om vad det blev för mat i lördags. Jag fick lite inspiration när jag hittade ett recept ur min kokbok till fredagens mat, så även lördagens mat kommer ur en av kokböckerna från "Allt om mat". Denna gång från "Nya Fredags gourmet". Även denna bok har riktigt mycket bra och festliga recept, illustrerat med vackra bilder.

Men till att börja med blev det en mumsig förrätt med räkor, creme fraiche, rödlök och löjrom. Riktigt gott blev det! Såhär såg den ut.

Efter denna smaskiga start på kvällen fortsatte jag med "Cambozolafyllda kycklingrullader med tomatpasta och kantarellsås". Här kommer receptet på det.


Cambozolafyllda kycklingrullader med tomatpasta och kantarellsås
(2 personer)

2 kycklingfiléer
100 g cambozola
Snöre
Salt & vitpeppar
Olja att steka i
200 g tagliatelle med tomat

Kantarellsås:
1 burk kantareller (eller 300 g färska)
1 msk smör
4 små färska lökar
½ tsk salt
1 krm peppar
½ tsk timjan
2 dl vispgrädde
1 tsk soya

Gör såhär:
Lägg en kycklingfiléerna i en tjock plastpåse och banka på dem med en kastrull.
Lägg cambozola på filéerna och rulla ihop.
Knyt om rullarna med snören så att de håller ihop.
Hetta upp en stekpanna och stek kycklingen hastigt runt om.
Lägg kycklingen i en ugnsform och stek i ugnen på 200 grader i ca 10-15 minuter.

Kantarellsås:
Låt kantarellerna rinna av och stek dem sedan i smör i en kastrull.
Hacka löken och låt den fräsa med nån minut.
Häll på kryddorna.
Späd med grädden och soyan och låt koka ihop några minuter.

Koka pastan enligt anvisningen på paketet och servera med kycklingen och kantarellsåsen.

Det här blev jättegott! Jag älskar både kyckling och svamp så det här var en bra kombination.

Kram Karin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra blogg!

Anonym sa...

Jamen alltså dina recept går inte av för hackor, jag vill laga allting. ha en go dag
Kram lena

Anonym sa...

Hej, skön sida. Hittade den via datedirekt.se