2007-07-27

Tomat- och mozarellaravioli med kycklingsås

Idag gjorde jag en mycket enkel men ändå väldigt god middag så jag tänkte dela med mig av den. Som bekant använder jag sällan halvfabrikat utan tillagar helst maten från grunden, men ibland är det skönt att kunna fuska lite. (Nu får ni ursäkta bildkvalitén eftersom jag blev tvungen att fota med mobilen.)

Idag ät jag tomat- och mozarellaravioli med tillhörande pastasås med kyckling.

Tomat- och mozarellaravioli och pastasås med kyckling

1 paket ravioli med tomat och mozarella
2 kycklingfiléer
100 g wokgrönsaker
1 lök
1 burk creme bonjour cousine tomat och medelhavsörter
½ dl mjölk
½ tsk grovmald svartpeppar

Strimla kycklingfiléerna och hacka löken. Fräs kycklingen i lite olja. Tillsätt löken och wokgrönsakerna och låt det fräsa med. Salta och peppra. Tillsätt creme bonjour burken samt späd med mjölken. Låt koka upp. Krydda med svartpepparen. Servera tilsammans med den kokta pastan.


Det här var superenkelt att göra och smakade ljuvligt! Givetvis kan man använda sig av vanlig pasta om man inte vill ha ravioli, samt variera grönsakerna till tusen.

Kram Karin

Inga kommentarer: