2007-07-18

Kraftigt beroende!


Alla har vi nog våra laster. Vissa har godis, andra har cigaretter. Även jag har en last, men den är nog lite ovanligare. Jag är helt såld på KRÄFTOR!

Det låter säkert helt galet men jag kan lugnt trycka i mig några paket i veckan när det är säsong. Därför måste jag ju slå ett slag för mig middagsmat ikväll. Gissa vad? :D

Jag hör även till ovanligheterna som inte behöver ha någonting till kräftorna. Bröd och liknande känns överflödigt. Likaså är det här enda gången som kvantitet går före kvalitet. Jag köper hellre frysta än färska svindyra kräftor. Denna gång blev det ICA´s egna. Toppengoda var dom!

Tror ni det fins någon avvänjningsklinik för det här beroendet? :P

Kram Kräftmonstret

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag behöver tillvänjas....Äter kräftstjärtar i lag men kan bara inte med tanken på att äta kräftor såsom kräftor ska ätas. Så jag tillagar allehanda tillbehör och äter dessa istället.

Karin sa...

christina w: Det är nog mer vanligt att inte vara så förtjust i kräftor än att sleva i sig dom som jag gör! Du är annars välkommen över så får du lära dig äta kräftor av ett proffs ;)

Anonym sa...

Jag tillhör också dem som kan äta hur mycket som helst. En eller två skivor bröd med västerbottenost är gott till, men ingen nödvändighet.

Jag tror inte att jag vill avvänjas - det är ju så smarrigt!

Anonym sa...

Kräftor är smaskens!!

Linda sa...

oh, det är gott. Men jag vill nog åtminstone ha snaps till :-)

Anonym sa...

Mmmm, kräftor är ju vrålgott men jag gillar havskräftorna bäst! :-)