2009-08-03

Slut på semestern

Nu var det läääänge sedan jag skrev något här. Jag har ju semester och nu börjar den närma sig sitt slut. Det har varit toppenskönt att vara ledig och jag har hunnit vara både i Tunisien, på landet och en vecka i Danmark.

Det första jag tänkte göra är naturligtvis att berätta lite om hur det var i Tunisien och visa lite bilder därifrån. Det var ganska varmt, mellan 35-42 grader, men tack vare vinden så kändes värmen behaglig. Hotellet vi bodde på var väldigt fint och vi hade en underbar utsikt från vår balkong.


Människorna i Tunisien är som människor runt Medelhavet är mest, påstridiga och väldigt glada. Etersom vi hade all-inclusive på vårt hotell valde vi att spendera den mesta tiden på just hotellet. Det kändes aldrig tråkigt eftersom det var ett stort område med en hel del aktiviteter.

Maten var godare än förväntat och det var stora variationer på rätter varje dag, både till lunch och middag. Mycket kyckling och mycket fisk och skaldjur. Det passade mig utmärkt som inte är så jätteförjust i kött.

Ofta hade de ställt fram stora grytor med skaldjurspasta, paella och andra godsaker.



Mestadels låg vi vid poolen eftersom den var svalare och skönare än havet, samt att man slapp jobbiga försäljare där.

Vi blev lite kompisar med poolkillen så vi fick de bästa platserna vid poolen nästan varje dag.

I det stora hela var Tunisien ett varmt och soligt land med trevliga människor. Ryktet om att karlarna är förskräckligt påflugna stämmer inte alls med min upplevelse. Visserligen åkte jag med min karl, men ändå. Det var superbillig shopping och ovanligt god mat. Dock var landet ganska likt Turkiet och de flesta andra charterorter runt medelhavet. Trafiken är dessutom helt hysterisk. Jag skulle iallafall kunna rekomendera Hammamet som semesterort om man inte varit där för det är en vacker stad.

Lite rapport om hur Danmarksresan kommer i ett senare inlägg. Hörs snart igen!

Kram Karin

1 kommentar:

KarinW sa...

Åh vilken toppensemester ni haft! det där med påstridiga försäljare har jag svårt för så jag hade också valt lugnet vid poolen. Maten måste varit kanon!