2008-05-15

Karins Tips nr 3!

Idag efter jobbet åkte jag in till stan för att fika med en kompis. Hon var sugen på glass så vi åkte till en glassbar som hon kände till. Stockholms Glass- och Pastahus. Det är en restaurang med 48 sorters hemlagad glass och diverse maträtter.

När vi väl kom till stället konstaterade vi att vi var vrålhungriga och eftersom de även serverade mat så beställde vi in en pizza att dela på. Det var en stooor pizza och när vi väl ätit oss mätta (med halva pizzan kvar!) så fanns det liksom ingen plats för den där glassen. Däremot för en kopp kaffe.

Jag beställde min "kaffe med mjölk" för 25:- och praktiskt taget gapar när mannen bakom disken langar upp följande på en egen liten bricka åt mig: En kanna kaffe, en kanna mjölk, en skorpa, ett sockerrör och ett glas vatten.

Alla som fikat i Stockholm City vet ungefär hur mycket kaffe med "det lilla extra" man brukar få för 25:-... Det brukar vara en kopp kaffe, med mjölken redan ihälld och (på sin höjd) en påtår. Denna bricka med kaffe och diverse tillbehör gav mig 4 koppar kaffe (om jag hade velat dricka upp allt).

All cred till denna anonyma glassbar på Vallhallavägen i Stockholm som kunde förgylla en kaffesugen, matbloggande förskollärares dag för 25:-!

Kram Karin

Inga kommentarer: