2009-02-22

Söndagsbrunch

I morse var jag lite småseg när jag vaknade och klockan hade redan passerat elva. Vad passar då bättre än en ordentlig brunch med allt vad det innebär? På med mysbrallorna och den var det bara att göra slag i saken. Jag fixade en rejäl tallrik med äggröra, bacon, toast och färsk tomat.

Äggröra är superlätt att göra och dessutom jättegott just till en stadig brunch.
Jag vispar ihop 3 ägg med 3 matskedar vatten eller grädde. Saltar och pepprar efter smak. Jag brukar värma upp en stekpanna till medelvärme och hälla i äggröran. Rör om hela tiden till rätt konsistens. Man får vakta ganska noga för på slutet går det fort och äggröra är inte gott när den blir för torr. Den ska vara krämig, då är den som godast.
Kaffe och apelsinjuice är givet till en bra brunch :-)
Nu ska jag fortsätta min slapparsöndag med lite bra film.

Kram Karin

1 kommentar:

Anonym sa...

Ut o skotta snö med dig, det har jag gjort :)