2009-02-23

Kryddstark krovgryta med tomat & riacotta

Jag har nyligen fått en leverans med nya smaksatta grädde från Milda. De finns i tre olika smaker; Rostad vitlök & citrontimjan, Svamp & vit balsamico eller Tomat & riacotta. Den här gången var det Tomat & riacotta jag provade.

Nu börjar det nämligen tryta i frysen och kylen så då får det bli lite matlagning med principen "man tager vad man haver". Gårdagens middag blev en sådan och denna gång blev det riktigt bra faktiskt, trots att det var få ingredienser och att jag improviserade hejvilt.

Kryddstark krovgryta med tomat & riacotta
(2 personer)

2 kryddstarka korvar, t ec bratwurst eller salsicca.
1 gul lök
5 soltorkade tomater i olja
½ dl passerade tomater
1 flaska Milda Tomat & riacotta
½ msk kalvfond
Salt & svartpeppar

Gör såhär:
Hacka korven i mindre bitar och hacka löken fint.
Strimla även de soltorkade tomaterna.
Fräs löken i lite smör och tillsätt korven så den får fräsa med.
Lägg i tomaterna och häll på de passerade tomaterna.
Häll i Milda Tomat & riacotta samt kalvfond.
Smaka av med salt och grovmald svartpeppar.

Jag serverade detta till pasta, men det går garanterat lika bra med ris eller potatis.
Mildas nya grädde med Tomat & Riacotta var helt suverän som bas i denna rätt och fungerar säkerligen till mycket!

Kram Karin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser helt fantastiskt gott ut iallafall!
Jag älskar då man kommer på eftersom vad man ska ha i maten, det blir oftast riktigt bra!

Hanna sa...

Det där lät väldigt gott!!