2009-02-04

Oreo Choc Milk

Ibland blir man som ni vet sugen på det där lilla extra. Det kan vara ett favoritgodis, glass eller vad det nu är man har en hemlig kärlek till. Detta hände mig härom dagen. Jag fick jorden cravings efter Oreos!

Egentligen ser de här små kexen inte mycket ut för världen men för mig är det en smaksensation! Tyvärr kostar ett paket Oreos ofta över 30kr vilket oftast känns lite väl saftigt för ett paket med dubbla chokladkex och en vit kräm imellan. Men ibland får de små rackarna nästan kosta vad de kosta vill, och en sån dag hade jag alltså i veckan.

Glad i hågen traskar jag in på min lokala butik och hugger ett paket med vad jag tror är dessa ljuvliga små skapelser. Döm min förvåning när jag kommer hem och upptäcker att jag köpt FEL sort! Jag har lyckats få med mig ett paket Oreo Choc Milk, dvs chokladdoppade Oreos.

Nåväl tänker jag, så illa kan det ju inte vara så jag trotsar frustrationen och provar en kaka. Men ack ack så fel jag hade. Det söta i detta chokladdoppade kex hade kunnat fräta sönder vilken tand som helst inom loppet av fem minuter och efter att jag ätit upp den kändes det som om jag fyllt mitt sockerbehov för de närmsta 20 åren eller så.

Nu var frustrationen total. Inte bara att jag tagit fel paket i butiken, kexen var dessutom oätbara. Den missen lär jag aldrig göra igen...

Så härmed utfärdas en varning för alla er som upptäckt mästerverket Oreos. Titta NOGA på förpackningen innan ni köper den. Det KAN vara de oätbara Oreo Choc Milk.

Kram Karin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar tackar =) Detsamma du, det verkar finns mycket gott här =)! Ha de fint =)

Anonym sa...

Hej! Ja, men va roligt det skulle vara att ta en fika! Vi ska besöka en förskola klockan 10 på tisdag men på eftermiddagen så skulle vi kunna träffas. När? Var? Kram kram