2008-11-19

God Morgon Nypressad

Häromdagen kom det en kylväska till mig med bud. Den innehöll tre olika förpackningar med nypressad juice från God Morgon. De är i smakerna Äpple, Apelsin och Apelsin med hallon och ingår i God Morgons nya sortiment av God Morgon Nypressad.

Som namnet avslöjar är juicen nypressad, vilket innebär att juicen pressas på hemmaplan här i Norden till skillnad från vanlig juice som pressas i det land där frukterna skördas. God Morgon Nypressad är också den första juicen i Sverige där fruktens ursprung är märkt på förpackningen. Märkningen på förpackningen byts kontinuerligt ut under året i samband med att frukten ersätts med nya fruktsorter från nya länder.
Med i kylväskan fanns också tre fina glas från God Morgon.

Jag har provat alla tre juicerna med olika resultat så här kommer min egna lilla utvärdering:

ÄPPLE: Grumlig och en aning tjockare än annan äppeljuice jag provat. Färgen är lite mer grå än annan juice jag provat. Den här juicen smakar äpple hela vägen! En viss sötma finns men juicen känns ändå frisk och fräsch. Mycket god.

APELSIN: Ser ut som en klassisk apelsinjuice både till färg och konsistens. En aning tjockare än vanligt dock.Smakar nästan som klassisk hempressad apelsinjuice men är nogot tjockare i konsistensen pga fruktköttet. God och fräsch. Inte riktigt så söt som annan apelsinjuice.

APELSIN & HALLON: Ser nästan lite kemisk ut. Mycket stark rosa färg och väldigt tjock i konsistensen. Känns äkta i smaken. På tok för tjock och väldigt syrlig. Kunde gärna ha varit lite mer sötma i denna juice, den kändes nästan lite sur. Påminner mer om en smoothie.Känns lyxig och riklig på frukt!

I det stora hela var äpplejuicen den som bäst föll mig i smaken och är troligen den jag kommer fortsätta köpa. Den känns hemmagjord och väldigt fruktig och äkta. Den har en lagom sötma och syra som ligger bra i balans. Det var också den som hade strykande åtgång här hemma.

Inom kort kommer jag anordna en tävling här på bloggen där ni kan vinna tre värdecheckar från God Morgon! Håll utkik!

Kram Karin

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, nypressad juice är underbart gott! Dricker brämhults nypressade apelsinjuice varje morgon. Idag köpte jag God Morgons nypressade äppeljuice, har inte testat den än dock. Men jag måste bara fråga hur du gör för att få smakprover och dyl? Är nyfiken då jag själv skulle vilja det också. :)