2009-01-29

Julklappar!

Det var ju ett tag sedan det var jul men jag har ju glömt att berätta om mina två läckra böcker som jag fick i julklapp! Alla i min närhet vet ju att jag älskar att laga mat, och många vet också att jag skulle vilja träna upp min bakteknik en aning ytterligare.

Först fick jag Den här boken av en kompis. "Choklad - 365 oemotståndliga frestelser".
Ett recept per dag under ett år alltså. Nja, riktigt SÅ ambitiös kommer jag kanske inte vara, men i den boken fanns verkligen chokladrecept som inte gick av för hackor. Det var bakverk, godis, efterrätter, drycker, mm. Allt innehållande choklad. Dessutom mycket vackra bilder - som jag älskar!

Den andra boken jag fick var en bok som jag länge gått och spanat på i affären, men som jag ändå aldrig kommit mig för att köpa, nämligen Leila Lindholms bok "A piece of cake".
I den här boken finns det mesta i bakväg! Alla recept låter superspännande och jag tror att den här boken kommer bli mycket välanvänd.

Två mycket bra klappar som jag verkligen lovat mig själv att jag ska använda!

Kram Karin

6 kommentarer:

Erica sa...

Jag fick också Leilas bok i julklapp och det är nog den mest välanvända boken här hemma just nu! Massa goda bröd och andra godsaker!

Karin sa...

Ja jag har bara hört gott om den boken så jag hoppas den ska komma väl till användning! :)

Anonym sa...

Jag har Leilas bok också och den är underbar, har provat många av hennes recept.

Trevlig blogg du har :D

Nadja

Erica sa...

Dom smyckena ska jag verkligen kika in.

Tack för tipset!

Trevlig helg!

Anonym sa...

Vad kul med nya kokböcker, det är något speciellt med alla fina bilder. Har inte sett den där chokladboken. Chili och saffransräkorna såg suuupergoda ut, ja mycket annat också. Det var längesen jag var in till dig!

Anonym sa...

Ah trevligt att du hittat till min blogg. Kommer kika in här med!!
Trevlig Helg!! (Och titta gärna in igen).