2007-06-30

Henkell Rosé

Häromdagen fick jag veta att jag fott min första fasta anställning efter min avlutade utbildning. Det var den första intervjun jag var på och nu är jobbet alltså mitt. Jag kommer från och med den 16:e augusti arbeta som förskollärare på Ringens förskola i Tyresö. Det ska bli riktgt kul att börja jobba på allvar och för att fira korkade jag och sambon upp en flaska Henkell Rosé som jag köpt för en billig penning på finlandsbåten.


Detta är ett mousserande rosévin som även finns att köpa på systembolaget. Det är ett tyskt vin från Wiesbaden. Mycket lättdrucket och fungerar fint som en apertif eller som sällskapsvin.


Vinet kostar 69:- på systembolaget, men jag lyckades köpa det för 46:- på Birka Paradise. Sicket kap! Värt att prova!

Kram Karin

1 kommentar:

Jassu sa...

Hejsan,
tack för besöket på min blogg...! Ska faktiskt jobba fram en favoritlista på andra matblogg... länkar gärna till din matblogg! :)