2007-06-25

Kyckling med grönsaksbulgur och sweetchiliyoghurt

Ikväll blev det en enkel men god och nyttig middag. Jag har börjat jobba heltid så orken att stå flera timmar i köket finns inte riktigt. Därför måste jag kunna laga något snabbt och nyttigt när jag kommer hem. Kvällens middag är ett kalasexempel på det.

Stekt kycklingfilé med grönsaksbulgur och sweetchiliyoghurt


Jag tillagade en portion fullkornsbulgur enligt anvisningen på paketet. Medan den blev klar fräste jag lite finhackade grönsaker i lite olivolja. Man kan ta de grönsaker man har hemma och ikväll blev det wokgrönsaker, färska champinjoner, gul lök, purjolök och röd paprika. Grönsakerna kryddade jag med curry och färskpressad vitlök. Grönsaksröran blandade jag sedan med bulgur.

Sweetchiliyoghurten gjorde jag på några matskedar turkisk yoghurt, lite sweetchili-sås samt en pressad vitlöksklyfta. Smaka av och korrigera tills du får den styrka på såsen som passar dig.

Till detta serverade jag kokt broccoli och lite gurka.

Enkelt och gott!

Kram Karin

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha, du är söt du. Enkelt och snabbt? En fryspizza som man slänger in i ugnen är enkel och snabb mat. Men du inspirerar! :) Kram Bella