2007-11-29

Parma och chévre quesadillas

En favorit som jag brukar göra ibland när jag ska få gäster är Parma och chévre quesadillas. Jag gjorde det senast förra helgen när min kompis Anna kom över på en helkväll. Det blev mycket uppskattat och jag vill därför dela med mig av receptet.

Parma och chévre quesadillas
(4 personer)

2 stora tortillabröd
ca 1½ msk flytande honung
5 tunna skivor parmaskinka
120g mosad chévre eller brieost
10 ringar jalapenos (Santa Maria har på burk)
1 msk smör

Gör såhär:
Mosa chévren och bred ut på tortillabröden.
Lägg ut parmaskinkan på det ena brödet.
Hacka jalapenosringarna till småbitar och strö ut över parmaskinkan.
Ringla även honungen över parmaskinkan.
Lägg på det andra tortillabrödet med ost-sidan ned mot honungen.
Hetta upp en stekpanna med smör och stek quesadillan på båda sidor tills den fått fin färg.

Skär quesadillan i tårtbitar och servera som förrätt eller drinktilltugg. Sötman och chévren gifter sig fint med varandra! Mumsfillibabba :)

Kram Karin

2 kommentarer:

annamaria sa...

Så gott det är!! Jag blir hungrig ju!

Anonym sa...

Quesadillas är ju sååå gott!! Typiskt sånt jag blir sugen på sent på kvällarna... *S*